Lakbermánia

Hogyan hirdessem meg eladó lakásomat?

Mitől lesz hatékony egy hirdetés? Mit és hogyan lehet rajta javítani?

Amikor egy eladó hozzám fordul segítségért, többek között azt is megkérdezem, hogy hol és milyen formában hirdette eddig a lakását.

A tapasztalatom az, hogy a hirdetés elkészítésére még mindig nem kerül elég hangsúly, pedig ez az, amivel a lakást kereső először találkozik. Ahhoz, hogy hatékonyan tudd hirdetni lakásodat, tisztában kell lenned a hirdetési lehetőségekkel. A mai cikkben ezeket gyűjtöttem össze.

Ma már számtalan felületen hirdetheted meg a lakásodat, azonban érdemes azt a megoldást választani, aminek a segítségével a legtöbb emberhez eljut a hirdetésed a célcsoportodon belül.

Hogy jön a lakáseladáshoz a célcsoport?

Mint minden “terméknek”, úgy a meghirdetett lakásodnak is megvan a célcsoportja. Ezt a lakás paraméterein túl az alábbiak határozzák meg:

  • milyen a környék,
  • kik a szomszédok, illetve környékbeliek (kor, családi állapot szerinti összetétel),
  • hányadik emeleten található,
  • van-e a házban lift.

Ezek alapján érdemes végiggondolnod, hogy vajon ki fog érdeklődni a te lakásod iránt?

Ha egy-másfél szobás a lakásod, ami egy négyszintes, lift nélküli épület harmadik emeletén helyezkedik el, kicsi a valószínűsége, hogy egy kisgyerekes család fogja megvenni.

A fentieken kívül fontos adatok még:

  • a lakás alapterülete,
  • szobák száma,
  • fűtés típusa.

Ezt bizonyítja, hogy az utóbbi hónapokban a lakásvásárlások jelentősebb hányada mögött a nagyobb lakásba költözés állt.

Ha sikerült a célcsoportot megtalálnod, jöhetnek a hirdetési formák:

  • szórólap,
  • nyomtatott sajtó,
  • internet.

Még mindig találkozom olyan hirdetésekkel, amik 30 évvel ezelőtt megállták a helyüket, de mára ennél sokkal jobb, eredményesebb, és akár ingyenes megoldások közül válogathatsz.

Abban az esetben is, ha csak kiegészítő hirdetésről van szó, a helyi újságban megjelentetni 1 sort egyrészt felesleges (nincs információtartalom!), másrészt pénzkidobás.

hirdetes

elavult hirdetési forma

A szórólapon még mindig kevés infó fér el, de már egy újsághirdetésnél több. Viszont nem feltétlenül jut célba – ha postaládába kerül, nagyobb eséllyel végzi olvasatlanul a kukában. Ezt inkább érdemes kiragasztani szemmagasságban olyan helyekre, ahol többen láthatják (pl. lépcsőház bejárati ajtó).

Ne feledd: a hirdetés elsődleges célja a figyelem felkeltése. Mi erre a legalkalmasabb? A képek!

Ha már energiát fektetsz a fényképek készítésébe, tedd azt úgy, hogy amit lefotózol, legyen vonzó a szemnek. Gondolj arra, hogy egy hatalmas piacon jelensz meg a lakásoddal, ahol nagyobb eséllyel indulsz, ha kitűnsz a többi ingatlan közül (és mindezt érdemes pozitív értelemben megtenni). Ezért nem mindegy, hogy a lakás milyen állapotban van lefotózva.

eztne

így inkább ne hirdess!

Tekints a lakáseladásra úgy, hogy nem pusztán a falakat adod el, hanem hangulatokat. Ezért is fontos, hogy a szobák berendezettek legyenek. Üresen még ráadásul kisebbnek is hatnak. Nem az a lényeg, hogy tele legyen pakolva bútorokkal – elég csak szemléltetni, hogy melyik helyiség milyen szerepet tölt(het) be, és mekkora a hely bútorokkal együtt. Az alábbi képről nehéz elképzelni, hogy egy franciaágy elfér ebben a szobában, és mellette még elég hely marad kényelmesen közlekedni is.

ures

jobb a rendetlenségnél, de még mindig nem az igazi

Ha elkészültek a szemet gyönyörködtető képek, ebben az esetben az internet egyértelműen a leghatékonyabb megoldás, ahol több felület állhat rendelkezésedre:

  • (ingyenes) hirdetési oldalak
  • közösségi média.

A hirdetési felületek között érdemes jól körülnézni, hogy biztosan ingyen lehet-e hirdetni. Ami ilyen szempontból nem okozhat csalódást, az a Jófogás. Bár a keresője nem olyan részletes, mint egy ingatlanokra specializálódott oldalé (Otthontérkép, ingatlan.com), viszont mindenképpen pozitív, hogy több képet is fel tudsz tölteni.

A facebook segítségével is rengeteg embert elérhetsz, igaz, teljesen más formában: az ismerőseiddel megosztott hirdetésed az ő megosztásaik által jut el egyre több emberhez. A képek száma nem limitált, ám célzott keresés által nem található meg. Kiegészítő hirdetésként azonban remekül megállja a helyét.

Mi kerüljön a hirdetésbe?

A lakás paraméterei:

  • hol található,
  • milyen az állapota,
  • mennyibe kerül,
  • mekkora az alapterülete,
  • hány szobás,
  • hányadik emeleti,
  • milyen fűtésű,
  • van-e erkély, pince, kert,
  • milyen a kilátás,
  • milyen parkolási lehetőségek állnak rendelkezésre,
  • mekkora a rezsi.

Az olyan kiemelkedő tulajdonságokat, mint a jó elosztás, nagy ablakok, jó tájolás és elhelyezkedés, valamint az infrastrukturális és egyéb (vásárlási, oktatási, egészségügyi intézményektől való távolság) jellemzőkre érdemes nagyobb hangsúlyt fektetni.

További extrák lehetnek az azonnali költözés lehetősége, a tehermentesség, a vadonatúj konyha és fürdőszoba, valamint a csodás panoráma, azonban minden, amit pozitívumként tüntetsz fel, a valóságot kell tükrözze. 

Ha szeretnél segítséget kérni az ingatlan felkészítésében, kattints ide és töltsd ki az oldal alján található űrlapot!

Szép otthont! :)

Ildikó

Kommentek

(A komment nem tartalmazhat linket)
  1. Hajnalka Szanyiné K says:

    Szeretnék segítséget kérni a jobb és gyorsabb eladásért.Köszönöm :Hajnalka


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!