Mitől lesz hatékony egy hirdetés? Mit és hogyan lehet rajta javítani?
Amikor egy eladó hozzám fordul segítségért, többek között azt is megkérdezem, hogy hol és milyen formában hirdette eddig a lakását.
A tapasztalatom az, hogy a hirdetés elkészítésére még mindig nem kerül elég hangsúly, pedig ez az, amivel a lakást kereső először találkozik. Ahhoz, hogy hatékonyan tudd hirdetni lakásodat, tisztában kell lenned a hirdetési lehetőségekkel. A mai cikkben ezeket gyűjtöttem össze.
Ma már számtalan felületen hirdetheted meg a lakásodat, azonban érdemes azt a megoldást választani, aminek a segítségével a legtöbb emberhez eljut a hirdetésed a célcsoportodon belül.
Hogy jön a lakáseladáshoz a célcsoport?
Mint minden “terméknek”, úgy a meghirdetett lakásodnak is megvan a célcsoportja. Ezt a lakás paraméterein túl az alábbiak határozzák meg:
- milyen a környék,
- kik a szomszédok, illetve környékbeliek (kor, családi állapot szerinti összetétel),
- hányadik emeleten található,
- van-e a házban lift.
Ezek alapján érdemes végiggondolnod, hogy vajon ki fog érdeklődni a te lakásod iránt?
Ha egy-másfél szobás a lakásod, ami egy négyszintes, lift nélküli épület harmadik emeletén helyezkedik el, kicsi a valószínűsége, hogy egy kisgyerekes család fogja megvenni.
A fentieken kívül fontos adatok még:
- a lakás alapterülete,
- szobák száma,
- fűtés típusa.
Ezt bizonyítja, hogy az utóbbi hónapokban a lakásvásárlások jelentősebb hányada mögött a nagyobb lakásba költözés állt.
Ha sikerült a célcsoportot megtalálnod, jöhetnek a hirdetési formák:
- szórólap,
- nyomtatott sajtó,
- internet.
Még mindig találkozom olyan hirdetésekkel, amik 30 évvel ezelőtt megállták a helyüket, de mára ennél sokkal jobb, eredményesebb, és akár ingyenes megoldások közül válogathatsz.
Abban az esetben is, ha csak kiegészítő hirdetésről van szó, a helyi újságban megjelentetni 1 sort egyrészt felesleges (nincs információtartalom!), másrészt pénzkidobás.
A szórólapon még mindig kevés infó fér el, de már egy újsághirdetésnél több. Viszont nem feltétlenül jut célba – ha postaládába kerül, nagyobb eséllyel végzi olvasatlanul a kukában. Ezt inkább érdemes kiragasztani szemmagasságban olyan helyekre, ahol többen láthatják (pl. lépcsőház bejárati ajtó).
Ne feledd: a hirdetés elsődleges célja a figyelem felkeltése. Mi erre a legalkalmasabb? A képek!
Ha már energiát fektetsz a fényképek készítésébe, tedd azt úgy, hogy amit lefotózol, legyen vonzó a szemnek. Gondolj arra, hogy egy hatalmas piacon jelensz meg a lakásoddal, ahol nagyobb eséllyel indulsz, ha kitűnsz a többi ingatlan közül (és mindezt érdemes pozitív értelemben megtenni). Ezért nem mindegy, hogy a lakás milyen állapotban van lefotózva.
Tekints a lakáseladásra úgy, hogy nem pusztán a falakat adod el, hanem hangulatokat. Ezért is fontos, hogy a szobák berendezettek legyenek. Üresen még ráadásul kisebbnek is hatnak. Nem az a lényeg, hogy tele legyen pakolva bútorokkal – elég csak szemléltetni, hogy melyik helyiség milyen szerepet tölt(het) be, és mekkora a hely bútorokkal együtt. Az alábbi képről nehéz elképzelni, hogy egy franciaágy elfér ebben a szobában, és mellette még elég hely marad kényelmesen közlekedni is.
Ha elkészültek a szemet gyönyörködtető képek, ebben az esetben az internet egyértelműen a leghatékonyabb megoldás, ahol több felület állhat rendelkezésedre:
- (ingyenes) hirdetési oldalak
- közösségi média.
A hirdetési felületek között érdemes jól körülnézni, hogy biztosan ingyen lehet-e hirdetni. Ami ilyen szempontból nem okozhat csalódást, az a Jófogás. Bár a keresője nem olyan részletes, mint egy ingatlanokra specializálódott oldalé (Otthontérkép, ingatlan.com), viszont mindenképpen pozitív, hogy több képet is fel tudsz tölteni.
A facebook segítségével is rengeteg embert elérhetsz, igaz, teljesen más formában: az ismerőseiddel megosztott hirdetésed az ő megosztásaik által jut el egyre több emberhez. A képek száma nem limitált, ám célzott keresés által nem található meg. Kiegészítő hirdetésként azonban remekül megállja a helyét.
Mi kerüljön a hirdetésbe?
A lakás paraméterei:
- hol található,
- milyen az állapota,
- mennyibe kerül,
- mekkora az alapterülete,
- hány szobás,
- hányadik emeleti,
- milyen fűtésű,
- van-e erkély, pince, kert,
- milyen a kilátás,
- milyen parkolási lehetőségek állnak rendelkezésre,
- mekkora a rezsi.
Az olyan kiemelkedő tulajdonságokat, mint a jó elosztás, nagy ablakok, jó tájolás és elhelyezkedés, valamint az infrastrukturális és egyéb (vásárlási, oktatási, egészségügyi intézményektől való távolság) jellemzőkre érdemes nagyobb hangsúlyt fektetni.
További extrák lehetnek az azonnali költözés lehetősége, a tehermentesség, a vadonatúj konyha és fürdőszoba, valamint a csodás panoráma, azonban minden, amit pozitívumként tüntetsz fel, a valóságot kell tükrözze.
Ha szeretnél segítséget kérni az ingatlan felkészítésében, kattints ide és töltsd ki az oldal alján található űrlapot!
Szép otthont! :)
Ildikó
Szeretnék segítséget kérni a jobb és gyorsabb eladásért.Köszönöm :Hajnalka